Idag är det måndag den andra april, vilket innebär för oss på AF att det är den galnaste dagen i månaden. Den första veckodagen under varje ny månad är alltid den mest kaotiska då det är då de flesta sökande kommer in för att skriva in sig efter att ha blivit arbetslösa. Jag har tidigare varit med om en del galna dagar - men idag var det verkligen GALET. 10 minuter efter att vi "öppnat" (vi öppnar egentligen kl. 8 men vi har inte bemanning förens vid kl. 10) så var det 20 på kö för att träffa en handläggare. Och då var det samtidigt minst 20 till som höll på att skriva in sig via datorn som är första steget. När jag gick vid halv fem var senaste numret 115 och då var det även 24 stycken på kö! Helt sjukt. Jag undrar om de ens blev klara till kl. 6 eller om de fick jobba över.

Sedan jag kom hem har jag städzt lägenheten vilket verkligen var på tiden! Jag har även lagat mat och storhandlat med syrran som jag mötte upp på McDonalds. Nu har jag mat så det räcker ett bra tag vilket känns tryggt. Jag har ju inga pengar på kontot alls nu, haha. Jag får gå och panta lite...

Nu har ni fått en hyfsad uppdatering så jag ger mig för ikväll. Hej så länge!